Persoonlijk Begeleider

Care-Point zoekt voor haar Team Autisme in Heerenveen en omgeving een ervaren Persoonlijk Begeleider voor 16-24. De functie is per direct beschikbaar en in eerste instantie gaat het om een tijdelijk contract. Er is uitzicht op een vaste dienstverband. Heb jij hart voor (jong) volwassenen met autisme en enige jaren ervaring in het begeleiden van deze doelgroep? Heb jij visie hoe je de zelfredzaamheid kunt vergroten en vindt je het vanzelfsprekend dat je daarbij maatwerk biedt? Dan zouden we graag kennis met je maken.

Bij Care-Point bieden we ambulante begeleiding aan (jong) volwassenen met een psychische- of psychosociale kwetsbaarheid. We werken met de cliënten aan hun persoonlijke doelen en bieden hierbij maatwerk. We vinden betrouwbaarheid en een open communicatie erg belangrijk.

Wat ga je doen?

Je zult gaan werken in zowel het trainingshuis in Heerenveen als in regio Heerenveen als Ambulant hulpverlener. Als Persoonlijk Begeleider stel je samen met de cliënt het individuele ondersteuningsplan op, ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de begeleiding en stuurt je collega’s aan op het werken aan de doelen. Je hebt contact met betrokkenen van cliënten en betrokken instanties. Daar nodig vraag je Wajong, WLZ, mentorschap, bewindvoering e.d. aan. Je voert gesprekken met WMO consulenten.

Wat heb je nodig?

· Hart voor de cliënten en passie voor je vak;

· HBO werk- en functioneringsniveau en een passende opleiding, competenties passend bij de functie;

· Ervaring als Persoonlijk Begeleider;

· Kennis van en ervaring met de doelgroep ASS;

· Flexibel inzetbaar, werktijden variëren tussen 9.00u en 19.00u.;

· Je bent in staat om complexe problemen te analyseren en praktische oplossingen te vinden;

· In staat om samen te werken met collega’s en betrokkenen zonder het belang van de client uit het oog te verliezen.

Wat bieden we jou?

· Een jaarcontact voor 16 -24 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband;

· Salariëring volgens de CAO Sociaal Werk. Bij een fulltime dienstverband ligt je salaris tussen de € 2910,- en € 4065,- De inschaling is afhankelijk van je opleidingsniveau en ervaring;

· Een mooi pakket aan (secundaire) arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Sociaal Werk. (o.a. eindejaarsuitkering, pensioen regeling, reiskostenvergoeding, IKB);

· Telefoon en laptop van de zaak;

· Een functie met een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met R. Bierman (06) 25 31 75 95 roswitha@care-point.nl of S.van der Hoorn (06) 15268340 sabrina@care-point.nl.

Stuur uw motivatiebrief en CV naar info@care-point.nl

Vanwege pensionering van een van onze medewerkers zijn wij per 1 december op zoek naar een ambulant hulpverlener in het werkgebied Gorredijk/Heerenveen. Het aantal uren is bespreekbaar en in eerste instantie gaat het om een tijdelijk contract. Er is uitzicht op een vast dienstverband.


Wat ga je doen?

Als persoonlijk begeleider stel je samen met de cliënt het individuele ondersteuningsplan op en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van bijvoorbeeld:

  • Aanbrengen van structuur in het dagelijks leven
  • Verbeteren van de sociale en emotionele vaardigheden
  • Helpen opbouwen en onderhouden van sociale netwerken
  • Helpen zoeken naar een zinvolle dagbesteding
  • Structureren en helpen uitvoeren van huishoudelijke taken
  • Verbeteren van de zelfredzaamheid en zelfstandigheid
  • Cliënt leren omgaan met vastgestelde problematieken in het dagelijks functioneren


Wat vragen wij van je??

Voor deze functie zoeken wij een ervaren persoonlijk begeleider die kennis en ervaring heeft van (complexe) psychiatrische problematiek, iemand die in staat is om complexe problemen te analyseren en hiervoor praktische oplossingen te zoeken.

HBO werk- en denkniveau en een passende opleiding, competenties passend bij de functie. Je bent flexibel inzetbaar, eventueel op afroep. Je bent loyaal naar je collega’s en kunt goed samenwerken als dat nodig is. 


Wat zijn onze kernwaarden?

Empathie
De tijd nemen om naar cliënten te luisteren en een oprecht verlangen hebben om hun situatie te verbeteren, zijn eigenschappen die succesvolle ambulant begeleiders onderscheiden van anderen. Vaardigheden met betrekking tot empathie en compassie zijn cruciaal voor het leveren van de juiste zorg aan de cliënt.

Communicatie
Mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn van onschatbare waarde. Ambulant hulpverleners moeten in staat zijn om goed te luisteren, informatie correct te interpreteren en zichzelf helder uit te drukken. Op die manier kan de ambulant begeleider gesprekken tussen de client en andere betrokken partijen vergemakkelijken. Denk bijvoorbeeld aan gesprekken met familieleden en (medische) professionals. Een goede relatie tussen zorgverlener en cliënt is essentieel voor het slagen van een begeleidingstraject.

Organisatie
Een goede organisatie en strakke planning komen zowel de ambulant begeleider als de cliënt aan wie deze ondersteuning verleent wordt ten goede. Care-point hecht veel waarde aan personen die stiptheid op prijs stellen, daarnaast stellen veel cliënten het op prijs als er meer structuur in hun dagelijks leven zit en kunnen ze veel baat hebben bij orde en regelmaat.

Proactief handelen
Een ambulant hulpverlener moet voorbereid zijn op onvoorspelbare situaties en klaar zijn om actie te ondernemen tijdens een noodsituatie. Door een proactieve houding aan te nemen en initiatief te tonen, zul je bovendien niet alleen huidige situaties verbeteren, maar ook preventieve zorg kunnen verlenen.

Care-point hecht waarde aan vaardigheden op deze gebieden, ze onderscheiden de ene ambulant begeleider van de ander, zowel op het gebied van kwaliteit als efficiëntie.


Wat bieden we jou?

  • Een jaarcontact met uitzicht op een vast dienstverband, het aantal uren in overleg;
  • Salariëring volgens de CAO Sociaal Werk. Bij een fulltime dienstverband ligt je salaris tussen de € 2910,- en € 4065,- De inschaling is afhankelijk van je opleidingsniveau en ervaring;
  • Een mooi pakket aan (secundaire) arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Sociaal Werk. (o.a. eindejaarsuitkering, pensioen regeling, reiskostenvergoeding, IKB);
  • Telefoon en laptop van de zaak;
  • Een functie met een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid.


Voor meer informatie kun je bellen met HT (Rita) de Boer- van Seijen. Tel: 06-22261220.

Solliciteren kan door het sturen van je cv en motivatiebrief naar info@care-point.nl